99CRM – co to takiego?

Daj Się Poznać 2017 trwa w najlepsze.

3 miesiące zmagań ponad tysiąca osób. Zapowiada się ciekawie. Przyglądam się z zaciekawieniem projektom uczestników. Niektórzy (jak również i ja) na githubie mają jeszcze pustkę, a inni już nieźle sobie poczynają. Niektórym to nawet zacząłem zazdrościć!
Widziałem kilka projektów opartych o Arduino i Raspberry Pi. Nie będę ukrywał mojego sentymentu do tych platform. Swego czasu chciałem nawet postawić alarm na tym systemie, jednak chęci przewyższyły możliwości i skończyło się na zakupie satela, a do arduino książki Arduino. 65 praktycznych projektów – John Boxall. Nie mniej z przyjemnością będę śledzić wspomniane projekty 🙂

Wspomniałem o zazdrości, gdy oglądam czyjeś projekty. Zawsze jak widzę kod, który jest dobry, albo wydaje mi się, że jest dobry, ogarnia mnie myśl: „Ale kozak. Ale ma skilla. Też bym tak chciał, etc”. Czuję wtedy coś w rodzaju zazdrości. Uczucie tak pierwotne, podejrzewam, że wyniesione jeszcze z czasów dzieciństwa, kiedy to w piaskownicy prześcigaliśmy się z rówieśnikami o to, kto ma lepszą zabawkę, później o gadżety, rowery etc.  Wydaje się więc wszystko normalne. Jednak czasy dzieciństwa dawno minęły, dlatego, po tym ułamku sekundy przychodzi myśl, co zrobiłem źle, że jestem w tym miejscu, a nie dalej. Co mogłem zmienić, aby znaleźć się tak, gdzie ten kolo. I wtedy przychodzi dawka motywacji, do działania, do powiększania horyzontów, chęci pokonania swoich słabości, bo to przecież one są powodem niepowodzeń.
Kończę off-topic i zabieram się do działania. DSP!

Uporządkować relacje z klientem.

System 99CRM, będzie prostym systemem CRM, dzieki któremu użytkownik będzie mógł zarządzać biznesowymi kontktami. Systemy takie kierowane są, lub obsługiwane są głównie przez handlowców, pozyskujących i utrzymujących klientów. System CRM, jak to świetnie opisuje wikipedia, to „oprogramowanie […] umożliwiające przedsiębiorstwu w sposób uporządkowany wykształcić określone relacje z konsumentem”. Osobiście spotkałem się z modułem CRM zaimplementowanym w systemie ERP, na którym pracowałem. Główne funkcjonalności jakie posiadał, to m.in. zarządzanie kontrahentami (ci dzielili się na potencjalnych i tych z którymi już współpracowaliśmy), zarządzanie kontaktami przypisanymi do kontrahentów, oraz dodawanie spraw. W kolejnych artykułach postaram się przybliżyć jeden z systemów CRM obecnych na rynku, jeśli uda mi się znaleźć jakąś darmową wersję DEMO. Warto mieć szerszą wizję, pogląd na inne systemy jeszcze przed zaprojektowaniem systemu.

Trochę o planach funkcjonalnych w aplikacji. Głównym wymogiem funkcjonalnym aplikacji będzie zarządzanie klientami firmy. Do klienta powinniśmy móc dopisać kontakty, a z kontaktami powiązać sprawy, jak to w opisanym wyżej systemie CRM było. Te ostatnie powinny być wizualizowane w oknie Plan dnia, w którym użytkownik będzie miał dostęp do aktualnych spraw na dziś, lub na dany dzień.

Centralny moduł zarządzania, brzmi groźnie, jednak sprowadzi się do funkcji administrowania aplikacją. Na pewno aplikacja będzie wyposażona w system uwierzytelniania użytkownika. Czyli standardowo user na starcie dostanie login i hasło od administratora, będzie mógł się zalogować, zmienić swoje dane etc.
Użytkownikami będzie zarządzać administrator. Dostęp do systemu planuję oprzeć na prawach dostępu, które nadawane będą przez administratora. Dzięki temu łatwo będzie można zarządzać dostępem i przywilejami. Przykładowo userowi1 zabrać prawa do przeglądania firm z woj. mazowieckiego.

Utrzymywanie relacji z klientem, jak już wspomniałem będzie podstawowym wymogiem, na które nastawiona będzie aplikacja. Powinna umożliwić zgromadzenie jak największej ilości informacji o kliencie, zachowując przy tym należyte uporządkowanie. W opisie konkursowym podałem bazę MySQL. Nie wiem czy to się zmieni, czy może zostanę przy niej, Czy to będzie MySQL, zobaczymy. Zgromadzone dane, powinny być przedstawione w sposób przejrzysty dla użytkownika, umożliwiać ich odpowiednie organizowanie m.in poprzez filtrowanie, sortowanie, nadawanie statusów etc. Generalnie chciałbym, aby aplikacja była przyjazna użytkownikowi. Jak każdy system powinna usprawniać pracę, przynosić efekty, a nie rzucać kłody pod nogi. Jeśli chodzi o frontend wybrałem Springa, hehe. Będzie to moja pierwsza konfrontacja  tym frameworkiem. Trochę odważnie, ale… chyba o to tu chodzi. 🙂

Plan aplikacji, wymagania i możliwości na tą chwilę kształtują się tak jak to opisałem powyżej. W następnym artykule prawdopodobnie opiszę rozwiązania istniejące już na rynku, aby mieć szerszy pogląd na funkcjonalności i wymagania użytkowników.

Jeśli masz tylko jakieś sugestie, porady, uwagi do powyższego artykułu, feel free to comment 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *